Dette var kanskje den vanskeligste oppgaven på det første settet. Flere fant en veldig god spilleføring, som vant frem med kløveren 4-2 eller bedre, men kun Tor Bakke klarte å beskrive en spilleføring som ga mulighet for hjemgang også med kløveren 5-1.
Etter ruter ut til kongen, startet du med å ta 3 runder trumf, som avslørte at vest hadde 2 og øst 4. På den 3. trumfen kaster du en ruter i bordet.
Flere hadde nå funnet frem til en god løsning, ved å ta ut motpartens siste trumf og så enten dukke en kløver fra begge hender eller spille EK kløver og dukke en 3. runde kløver. Da er man hjemme med alle 4-2 og 3-3 sitser i kløver. Man kan bruke et av de røde inntakene etterpå til å stjele god kløveren, og et annet til å hente resten av kløverstikkene.
Hvis man derimot prøver å stjele 3. runde kløver, går du beit med kløveren 4-2, siden motparten kan ta for et rødt stikk inne på den 4. kløveren.
For å få fullpott på oppgaven måtte man derimot forklare hvordan man kunne vinne kontrakten med kløveren 5-1.
Noen foreslo å trekke ut siste trumfen, og deretter spille EK kløver. Hvis den sitter 5-1, har man tilleggssjanser på å spille hjerter ess og ny hjerter og håpe at øst har Kxx. Det de ikke har tenkt på da, er hva de skal kaste på den 4. trumfen. Kaster man kløver, vinner man ikke lenger kontrakten med kløveren 4-2, for du sitter igjen med en hjertertaper, så da må du kaste en hjerter, men da har du ikke lenger mulighet til å få med deg hjerteren 3-3 med kongen i øst.
Beste spilleplan er derfor å IKKE trekke den siste trumfen, men spille EK kløver. Hvis begge følger farge, kan du dukke en kløver som beskrevet over og trumfe neste kløver, før du trekker den siste trumfen (og kaster hjerteren i bordet). Hvis øst trumfer kløver konge, kan du trumfe over og spille på hjerteren.