Veldig mange feil blir gjort i stikk 1, fordi man har spilt før man har lagt en plan.
En kjapp opptelling viser at du har 3 sparstikk, 1 hjerterstikk, 2 ruterstikk og 3 kløverstikk når du har fått presset ut de svarte essene.
I tillegg har man mulighet for overstikk hvis man får flere hjerterstikk. Det ser veldig naturlig ut å prøve hjerterfinessen i stikk 1, men i lag lønner det seg å sikre kontraktene sine, og se hva som skjedde når spillet satt slik:
Den irske spilleren prøvde hjerterdame i stikk 1, men da kunne Arild stikke med kongen og skifte ruter.
Spillefører måtte innom begge de svarte essene for å komme til 9 stikk, men inne på den første essen kunne vi presse ut den andre ruterhonnøren, slik at vi fikk godspilt 2 ruterstikk + 2 svarte ess + hjerterkonge for en beit.
Dermed ble det 12 IMP til BAK, som tilslutt vant kampen 58-0!